Thursday, March 12, 2009

Sampai Bila Rakyat dan Anak Muda Takut Merubah..?

SAMPAI BILA RAKYAT TAKUT?
Sampai bila orang MMelayu mesti takut haknya dicabuli oleh bangsa yang bukan Melayu dalam negara Malaysia? Sampai bila orang Melayu tidak percaya haknya dipelihara dalam Perlembagaan Persekutuan? Mungkin kah orang Melayu memikirkan hanya seperti Najib, Hishammdin, Hamid Albar dan Mohd. Taib berada dalam cabinet sahaja, maka baru lah hak orang Melayu dan bumiputra itu betul betul terjamin? Atau sekadar melayan nafsu mereka yang mahu jadi Menteri dalam kabinet untuk selama lamanya? Kekalutan minda orang Melayu dikampung, hanya menguntungkan pemimpin pemimpin UMNO atasan untuk mengekalkan kuasa mereka yang hanya mahu menolong diri sendiri, anak anak sendiri, saudara mara sendiri dan kroni dan khadam mereka.
Rasuah pun mengambil tempat penting disekitar pemimpin UMNO. Pemimpin Melayu atasan dalam UMNO terus menafikan karisma, wibawa, ketokohan dan aura pemimpin Melayu dalam PKR dan PAS, kononnya mereka sebagi agen menjual hak orang Melayu. Hakikatnya pemimpin atasan UMNO itu sendiri takut kedudukkan mereka tergugat maka hancurlah harapan mereka, membahagi bahagikan project kepada kroni dan khadam khadam mereka.
Sebagai orang Melayu dan Islam, pemimpin seperti Dato Seri Anwar Ibrahim, Dato Seri Tok guru Haji Hadi Awang dan Dato Seri Tuan Guru Nik Aziz dan Husam Musa, percayakah orang Melayu, bahawa mereka ini pengkhianat kepada bangsa Melayu , Agama dan Negara mereka? Kerajaan Negeri Negeri Pakatan Rakyat, tidak boleh dianggap, sebagai sudah berjaya sepenuhnya menolong mengatasi semua permasalahan rakyat, dengan alasan apapun sekali, selagi Kerajaan Pusat masih dikuasai oleh UMNO/BN.
Mereka bertanggungjawab sepenuhnya, tentang kenaikkan kos hidup rakyat dan pengangguran anak anak muda Malaysia. Cara yang paling baik sekali, rakyat dan anak anak muda Malaysia tukar sahaja Kerajaan UMNO/BN baru ada jawapannya, Pakatan Rakyat baik atau tidak? Segala ikhtiar dengan kuasa rakyat dan anak anak muda Malaysia dalam PRU13 Pakatan Rakyat mengambil alih kuasa excutive kepimpinan dalam Kerajaan dalam ertikata Kerajaan Pusat dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat. InsyaAllah.
HZ

No comments: