Thursday, March 12, 2009

Kalau BN Menang, UMNO bertambah SOMBONG dan BONGKAK lagi...

KALAU BN MENANG, UMNO BERTAMBAH SOMBONG DAN BONGKAK LAGI
Kos hidup rakyat terus melambang tinggi, kemiskinan rakyat pedalaman bertambah parah sudah ketahap kritikal. Harga sawit dan getah pula merundum, apa rakyat dan pengundi miskin nak makan? Sedang pengangguran anak anak muda Malaysia kian hari kian menjadi jadi. Bagaimana anak anak muda kita nak hidup? Mereka nak berumah tangga? Mereka nak beri persekolahan kepada anak anak mereka? Hingga kehari ini persoalan ini belum terjawab lagi oleh pemimpin UMNO. " Mesti kah anak anak muda, tunggu lama lama, nanti lama lama, anda jadi miskin papa-kedana?
Kos hidup rakyat melambung tinggi, bukan sahaja rakyat dipedalaman rasai malah rakyat dalam bandar pun mengeluh resah gelisah. Tiada orang tempat bicara. Tiada tempat nak mengadu, tiada payung tempat berteduh. UMNO/BN terus membisu. Bila perut sudah lapar, jangankan manusia, anjing pun pandai marah.
Kerajaan UMNO/BN tidak prihatin kepada rakyat dan pengundi, cuma musim meraih undi dipilihan raya sahaja mereka selalu mendakati rakyat, berjanji "itu dan ini semua ada". Habis pilihan raya lain pula bicara. Rakyat menuntut janji pilihan raya, jawab Menteri mesti ikut prosedure. Kalau tak percaya artikal ini, lihat sahaja nanti kempen Pilihan Raya Kecil Bukit Gantang Perak dan Bukit Selambau Kedah, anda akan dengar disana nanti bertimbun timbun di kilang janji yang tidak akan diproses kandatipun habis Pilihan Raya Kecil Dua bukit.
Menteri Menteri UMNO/BN mana rasa derita rakyat dikampung, kerana Menteri Menteri UMNO serba serbi dapat percuma, ada allowance, ada pencen lagi dari Kerajaan untuk masa depan mereka. Rakyat dapat apa? Paling untuk dapat duit pilihan raya, tidak pun cukup untuk berapa tahun nak belanja anak isteri? Lepas Pilihan Raya Kecil Dua Bukit, penganggur terus menganggur, simiskin terus hidup tanpa pembelaan dari Kerajaan UMNO/BN. Kalau tak percaya juga, sebelum ini pun anda sudah rasai halatuju UMNO/BN buat kerja untuk kroni dan diri sendiri sahaja.
Gaji pekerja pun tidak cukup makan, kerana kos hidup rakyat tinggi terus menikam jiwa rakyat. Dato Seri Anwar Ibrahim, Tok Guru Haji Hadi Awang, Tok Guru Nik Aziz dan Husam Musa sudah beri tahu pengundi, undi lah Pakatan Rakyat, agar pemimpin pemimpin UMNO sedar, takut kepada rakyat dan jangan beri kemenangan kepada BN nanti UMNO akan lebih bertambah takbur dan bongkak lagi. Rakyat pun tidak dihormatinya lagi. Kalau calon BN kalah dalam Pilihan Raya Dua Bukit nanti, maka semua pengundi beruntung kerana UMNO/BN akan curahkan apa sahaja dikawasan pilihan raya yang mereka kalah, kata orang kampung "untuk ambil hati pengundi kembali."
Pengundi mesti belajar ajar calon BN, belajar jadi 'orang pintar' dalam semua pilihan raya, kalau UMNO/BN kasi apa sahaja, sekalipun project berjuta, ambil sahaja tapi undi tetap pada Pakatan Rakyat. Ingat, selagi UMNO/BN menang dalam setiap Pilihan Raya Kecil maka selagi itulah harga sara hidup rakyat, terus melambung tinggi dan anak anak muda terus menganggur. Pemimpin UMNO terus jadi sombong dan bongkak. Yang untung kemenangan BN dalam setiap pilihan raya adalah kroni UMNO project beratus juta dan Pegawai Tinggi Kerajaan tak kisah kos hidup melambung tinggi, sebab mereka selalu loaded gaji besar. Kroni UMNO loaded dengan beratus juta project besar. Pengundi kena fikir, anak anak anda nak makan apa selepas pilihan raya? Pengundi mesti ingat kepada orang yang tersayang. Akan lapar selama 4 tahun lagi.
HZ

No comments: